Op reis met je gebruikers – het nut van een customer journey
Studio de Roos zet de gebruiker altijd centraal en kijkt graag naar het grote plaatje. Één van de beste manieren om dat te doen is door het maken van een customer journey, of klantreis. Hoe dat in z’n werk gaat en wat je eraan hebt lees je in dit artikel.
Wat is een customer journey?
Simpel gezegd, een visualisatie van een gebruikerservaring. Het bestaat uit een aantal ‘touchpoints’ of contactpunten. Dit zijn alle momenten waarop je gebruiker in contact komt met jouw dienst of product. Dat kan face-to-face zijn, maar ook online.
Wat heb je aan een customer journey?
Doordat je al die momenten in één overzicht ziet krijg je inzicht in de complete ervaring van je gebruiker. Je ziet wanneer hij voor het eerst in contact komt met je product of dienst. Je ziet ook waar hij vast kan lopen, of afhaakt. Daarnaast wordt het duidelijk op welke momenten je gebruiker een fijne ervaring heeft, en waar verbeterpunten liggen. Aan de hand daarvan kun je heel gericht de gebruikerservaring optimaliseren.
Conclusie
Door je gebruikers een prettige ervaring te bieden bind je ze aan je merk, en zullen ze jou verkiezen boven je concurrent. Een customer journey is een superhandige tool om de gebruikerservaring zo fijn mogelijk te maken. Maar het vereist wel tijd, kennis en een frisse blik. Daarom helpt Studio de Roos je graag bij dit traject.
Wanneer pak jij deze kans?
Neem snel contact met ons op, dan kijken we samen naar de mogelijkheden van een customer journey voor jouw situatie.

Jorim de Roos
Jorim de Roos is ontwerper en de eigenaar van Studio de Roos. Hij is een ontwerper die graag het grote plaatje bekijkt en de gebruiker centraal stelt. Samen maken we iets moois!